Az Universal Analytics 2013-ban indult el, mint a Google Analytics második generációja. A célja az volt, hogy jobban megértsük a felhasználók viselkedését különböző eszközökön és platformokon keresztül. Azonban az elmúlt években a digitális világ gyorsan változott, és új kihívásokat és lehetőségeket hozott magával. A Google ezért úgy döntött, hogy létrehoz egy új generációs analitikai rendszert, amely jobban illeszkedik a mai igényekhez.
A Google Analytics 4 2020-ban indult el, mint az Universal Analytics utódja. A GA4 több új funkciót és előnyt kínál, mint például:
- Egyesíti a web- és az alkalmazásanalitikát egyetlen platformon
- Jobban tiszteletben tartja a felhasználók adatvédelmét és a szabályozásokat
- Alapértelmezés szerint bekapcsolja az eseménykövetést és az automatikus mérést
- Részletesebb és testreszabhatóbb jelentéseket biztosít a felhasználói élményről és a konverziókról
- Prediktív analitikát és intelligens ajánlásokat használ a növekedés elősegítésére
A GA4 átállás nem egy egyszerű feladat, de hosszú távon megéri. A webmestereknek és a marketingeseknek számos teendőjük van, hogy felkészüljenek az átmenetre, mint például:
- Létrehozni egy új GA4-es tulajdont a meglévő UA-s tulajdon mellett
- Telepíteni a GA4-es követőkódot vagy SDK-t a weboldalra vagy az alkalmazásra
- Beállítani a fontos eseményeket, célokat és egyéni dimenziókat
- Ellenőrizni az adatok minőségét és pontosságát
Egyenlőre sajnos úgy néz ki, hogy az Universal Analytics-el szemben a Google tervezi, hogy a GA4-et fizetőssé teszi azok számára, akik évekre visszamenőleg szeretnék megtekinteni mérési adataikat. Kövesse oldalunkat a fejleményekért és a fontosabb GA4 hírekért.
Fontos határidő mindenki számára
A Google 2023 június 30-ától leállítja az Universal Analytics-on keresztül történő adatok gyűjtésének lehetőségét. Tehát aki nem áll át GA4-re az bár látni fogja a korábbi adatokat de az újabb látogatói statisztikák üresek maradnak majd.
Mit kell most tennem?
Amennyiben nem használta honlapja statisztikáti és nem ellenőrizte kik és mennyien látogatták honlapját akkor nincs teendője. Amennyiben viszont ezen adatok fontosak Ön vagy az Ön vállalkozása számára az átállást érdemes megrendelnie webfejelsztőjétől a lehető leggyorsabban
A TotalStudio ajánlata
A cégünk által fejlesztett honlapok számára megpróbáljuk a kapacitásunkat maximálisan fenntartani, de ez nem könnyű feladat hiszen hónapok óta azon dolgozunk hogy kiszolgáljuk a megugrott igényeket és a határidő közeledtével egyre nagyobb problémát jelent, így kérjük Ügyfeleinket, hogy a lehető leggyorsabban jelezzék igényüket kapcsolattartójuknál vagy a support@totalstudio.hu címen
Cégünk ajánlatai
- Universal Analytics átállás GA4 SIMPLE - 20 000 Ft + ÁFA
- Universal Analytics átállás GA4 CONVERSION - 25 000 Ft + ÁFA
- Universal Analytics átállás GA4 ECOMMERCE - 35 000 Ft + ÁFA
SIMPLE: Azok számára, akiknek egyszerű honlapjuk van és nem alkalmaznak konverziómérést és hirdetéseket honlapjukon.
CONVERSION: Azok számára, akiknek egyszerűbb honlapjuk van de különböző eseményekhez (pl.: üzenetek, telefonhívások) különböző konverziós eseményeket alkalmaznak esetleg hirdetéseket futtatnak
ECOMMERCE: Azok számára, akik webáruházat üzemeltetnek