Azóta, hogy a Firefox hat évvel ezelőtt megjelent a böngészőpiacon sok minden megváltozott. Azonban nem szabad elfelejteni, hogy mi vagyunk az egyetlenek, akiket nem kereskedelmi célú háttérgondolatok vezérelnek. Az összes konkurensünk részt vesz az online reklámüzletben, a Firefox viszont csak a felhasználóé. Ez megmarad a jövőben is, hiszen az új 4-es verzióban bemutatkozik az a funkció, amely megakadályozza, hogy harmadik fél a szörfölési szokások kiértékelésével kínálhassa a hirdetéseit." - hangsúlyozta Tristan Nitot.
"Az embereknek vissza kell kapniuk az adataik ellenőrzésével kapcsolatos jogokat és lehetőségeket. Mindez a keresési profil létrehozásával kezdődik és a személyes adatok szinkronizásánál végződik. Általában az előbbit szokták kielemezni a reklámügynökségek és érthető, hogy a reklámipar tiltakozik e funkció integrálása és használata ellen. Azonban fontos, hogy ez csak egy lehetőség. Biztosítani kell az embereknek a választás szabadságát. Végeredményben mindenkinek magának kell eldöntenie, hogy továbbadja-e a személyes információit egy olyan böngészőfejlesztőnek, amelynek az üzleti modellje az adatkereskedelmen alapul."
"Az új verzió gyorsabb lesz az elődjénél, az oldalak négyszer-hatszor gyorsabban töltődnek majd be. A jövőben szeretnénk tovább javítani a böngésző betöltődési idején, miközben fontos megemlíteni, hogy a sok kiegészítő használata jelentős mértékben lelassíthatja a szoftvert. Ezen a területen is fejlődnünk kell."
A szakember az Internet Explorer 9 kapcsán megjegyezte: a Microsoft egyértelműen felébredt. Az amerikai cég egy komoly előnnyel mindenképpen rendelkezik a riválisaival szemben: a Windowsnak köszönhetően könnyen elterjesztheti az új böngészőverziót. Szerinte miközben a Mozilla igyekszik minőségi termékkel előrukkolni, addig az óriáscég csupán egy olyan elfogadható programot akar bemutatni, amelynek köszönhetően megállíthatja felhasználói tábora csökkenését. A Google böngészőjével szemben ugyanakkor az segíthet a Mozillának, hogy ha felgyorsítja a fejlesztési és hibajavítási munkát. Ennek a stratégiának köszönhető, hogy idén már négy böngészőverzió fog megjelenni.
"Korábban senki, még a Mozilla munkatársai sem tartották lehetségesnek, hogy a Firefox megtörheti az Internet Explorer egyeduralmát. Most évekkel később ugyanez a helyzet, csak a Microsoft helyett most a Google-lel és az Apple-lel kell szembenéznünk. Még az Opera is háromszor annyi fejlesztőt foglalkoztat, mint mi. A Firefoxnak viszont kitűnő híre van, a célunk, hogy ez meg is maradjon" - tette hozzá a Mozilla európai elnöke.
A szakember a Firefox 4 újdonságai közül a böngészőszinkronizálási funkciót emelte ki, mondván az adatok, beállítások és könyvjelzők biztonságos szinkronizálása abszolút jövőbe mutató dolog. Szerinte ez különösen azért fontos, mert az emberek az asztali számítógépeiken, a notebookjaikon, a tábla PC-iken és az okostelefonjaikon ugyanazt a megszokott környezetet szeretnék viszontlátni. Az adatok szinkronizálását jelentős mértékben megkönnyítették, de eközben a felhasználóknak nem kell kompromisszumokat kötniük a biztonság és az adatvédelem területén sem.
Forrás: sg