A három vállalat megállapodott egymással arról, hogy a jövőben közösen értékesítik online reklámfelületeiket. A szerződés jövő évtől lép életbe, a három cég egyelőre az Egyesült Államokban kooperál egymással. A Yahoo és az AOL ugyanakkor Kanadában is összefogott. A vállalatok három saját platformjukon (Yahoo Network Plus, Advertising.com, Microsoft Media Network) kívül is kínálni akarnak hirdetési felületeket, hogy ezáltal hatékonyabban léphessenek fel a Google ellen, de ennek ellenére megállapodásaik egymástól függetlenek maradnak. Utóbbi azért fontos, mert így biztosan nem kell számítaniuk arra, hogy az amerikai versenyhivatal vizsgálatot indít az együttműködés ügyében.
"Megkíséreljük feljebb nyomni az árakat" - nyilatkozta Ross Levinsohn, a Yahoo amerikai üzletekért felelős ügyvezető alelnöke. Rik van der Kooi, a Microsoft reklámrészlegének alelnöke pedig közölte: "Ezzel a lépéssel semmilyen módon sem lesz korlátozva a piaci verseny, sőt, az ügyfelek még könnyebben összehasonlíthatják majd a hirdetési árakat és mindez inkább kiélezi majd a versenyt." A szakember hozzátette: más cégek számára is adott a lehetőség, bármikor csatlakozhatnak a szövetséghez. Van der Kooi ugyanakkor hangsúlyozta, hogy a három társaság a kooperáció ellenére továbbra is konkurense lesz egymásnak.
A The Wall Street Journal azt emelte ki, hogy a mostani megállapodás annak a tárgyalássorozatnak az eredménye, amelyen a Yahoo, a Microsoft és a News Corporation képviselői vettek részt még két évvel ezelőtt. Bár az akkori egyeztetések sikertelenül zárultak, végül csak sikerült nyélbe ütni az üzletet. A három vállalat lehetséges együttműködéséről szeptemberben szivárgott ki az első hír. A Microsoft, a Yahoo és az AOL rájött, hogy miközben a Google dollármilliárdokat keres a webes hirdetéseknek köszönhetően, addig a legnagyobb riválisai egymás elől csábítják el az ügyfeleket. Az összefogással ennek akarnak véget vetni.
SG