2024 januárjában a Meta váratlanul megszüntette a vendégmód (Guest Mode) támogatását a Facebook Messenger Chat Pluginban, ami sok vállalkozást meglepett, és számos panaszt váltott ki. Ez volt az a mód, amikor gyakorlatilag bárki tudott üzenetet küldeni az oldal tulajdonosának. A Meta következő váratlan lépése a teljes Chat Plugin eltávolításának bejelentése volt, ami 2024. május 9-én, a mai nappal lép érvénybe. Ez körülbelül félmillió vállalkozást érint majd, amelyek ezt a plugint használták az ügyfelekkel való közvetlen kapcsolattartásra weboldalaikon.
A Facebook Messenger Chat Plugin kivezetésre került a mai nappal. 2024. május 9-től, ha a weboldaladon ezt használtad az ügyfelekkel való kommunikációra, akkor itt az ideje alternatív megoldások után nézni. De ne aggódj, segítünk átnavigálni ezen a változáson! Ebben a blogbejegyzésben megpróbálunk pár alternatívát mutatni, amikkel mi is dolgozunk vagy dolgoztunk.
Miért is történik mindez?
A Meta, Facebook és Instagram anyavállalata, nemrég jelentette be, hogy fokozatosan kivezetik ezt a funkciót, kezdve a vendég mód funkciójának letiltásával. A lépés hátterében valószínűleg az áll, hogy a plugin kevés értéket nyújtott a felhasználók számára és nem illeszkedett a vállalat hosszú távú termékstratégiájához, amely a személyre szabott interakciók előtérbe helyezését célozza.
Arról persze nem is beszélve, hogy a Facebook sem szeretne örökké mindent ingyen adni, márpedig a piacon igen kevés olyan weboldalba integrálható alkalmazás van ami multi-platform és képes a most keletkező űrt betölteni.
Számos fórumban persze felreppentek a hírek, hogy később egy másik alkalmazással, immáron AI támogatással a Meta visszahozza majd a szolgáltatást (természetesen nem ingyen), de ezeket a "híreket" egyelőre kezeljük sok kételkedéssel.
Milyen problémákat okozott a vendég mód?
Talán nem is tudtad, de a vendég módban folytatott beszélgetések csak 24 óráig tartottak, ami megnehezítette az ügyfélkapcsolatok fenntartását és értékes betekintést nyújtott az ügyfelek viselkedésébe.
Ez a korlátozott interakció megnehezítette a vállalkozások számára, hogy alaposan megismerjék és kiszolgálják a látogatóikat. A vendég mód eltávolítása sok céget hátrányosan érintett, és rengeteg panasz érkezett emiatt a Meta fejlesztői oldalára. A vendég mód lehetővé tette, hogy az ügyfelek regisztráció nélkül is kapcsolatba léphessenek a vállalkozásokkal, ami közvetlenül befolyásolta az online ügyfélkapcsolatokat. Ez a funkció különösen fontos volt azoknak a vásárlóknak, akik nem szerettek volna külön fiókot létrehozni, de mégis kommunikálni akartak a márkákkal.
Mit tehetünk most?
Ne hagyd, hogy ez a változás hátráltasson! Itt az ideje felmérni és értékelni a rendelkezésre álló más élő csevegési eszközöket. Néhány tipp a továbblépéshez:
- Élő chat szoftverek felfedezése: Kutass piaci lehetőségeket, melyek egyszerű integrációt, testreszabási opciókat és versenyképes árazást kínálnak.
- További csevegési modulok hozzáadása: Integrálj weboldaladba több chat megoldást/szolgáltatást, hogy ne csak egy csatornán érhetőek legyenek az ügyfelek.
- Alternatív kommunikációs csatornák: Ösztönözd látogatóidat, hogy WhatsApp-on, Instagramon vagy más platformokon is lépjenek kapcsolatba veled.
- Egyedi megoldások: Ha rendelkezel a szükséges erőforrásokkal, fejleszthetsz egy teljesen egyedi csevegési megoldást, ami tökéletesen illeszkedik az üzleti céljaidhoz.
Milyen alternatív megoldások vannak?
A teljesség igénye nélkül gyűtöttünk össze számos, olyan alkalmazást, amely a hazai piacon is könnyedén használható és integrálható. Természetesen a ha valaki beírja a Google-ba, hogy "customer chat for web" akkor ezernyi megoldás közül válogathat, ahol az alternatívák végsősoron mind ugyanazt tudják, de a köréjük épített szolgáltatások min különböznek, ami tükröződik az előfizetési árakon is.
Az egyik nagy kedvencünk volt mindig is a tawk.to. Ennek a legkézenfekvőbb oka, hogy a program alapértelmezetten teljesen ingyenes! Igen jól látod ingyenes.
Mind desktopon mind mobilon van saját kis alkalmazása, amin keresztül lehet a beérkező üzenetekre válaszolni. Természetesen minden tud, amit a nagyok és a fizetős szolgáltatásai között már megtalálhatóak, az AI megoldások is.
Talán az egyik legismertebb szolgáltató a világon, rengeteg oldalon használják. A funkciói pedig szinte kimeríthetetlenek. Természetesen, mint újabban a legtöbb chat-szolgáltató, ők is kínálnak mesterséges intelligencia megoldásokat, azonban itt már az egyfelhasználós verzióért is havonta kisebb összeget kell fizetnünk. Web-, Windows-, Mac-, iOS- és Android-rendszereken is elérhető, ami kiemeli a konkurenciák közül.
Tekintélyes múltra visszatekintő, a nagyvállalati körben is elterjedt alkalmazásról van szó, amelyet a belső és külső kommunikációra egyaránt használnak. Olyan megoldást kínál, amely kissé a CRM-rendszerekre hajaz azok számára, akik biztos kezekben szeretnék tudni a csevegőalkalmazás-támogatásukat, bár nem ingyenes.
További lehetséges alkalmazások
Azért, hogy legalább névről párat felismerjetek íme egy teljesség igénye nélkül összeállított lista, amely szolgáltatókkal már volt legalább érintőleges kapcsolatunk: Olark, Freshchat, Re:amaze, LiveAgent, Getstream, Chatbase, Tido, Brevo, Hiver, Intercom, Drift
AI mint alternatíva?
Az egyik leggyakoribb kérdés, hogy személyesen kell-e chatelnünk a látogatókkal, vásárlókkal a weben, vagy ezt megteheti-e a mesterséges intelligencia is. Most, hogy a Facebook Chat Plugin kivezetésre került, érdemes figyelembe venni, hogy a piacon számos kifejezetten AI-ra támaszkodó megoldás található. A tapasztalatunk pedig az, hogy igen, ezek a botok egy átlagos munkatárs képességeit bőven meghaladó gyorsasággal és minőségben képesek "beszélgetni" a látogatókkal úgy, hogy általában észre sem veszik, hogy nem egy emberrel társalognak.
Milyen előnyökkel jár az AI chatbot használata a webshopodban?
Az AI chatbotok számos előnnyel járnak a webshopodban, amelyek révén könnyebbé és gördülékenyebbé teheted a vásárlói élményt.
- Növelik a konverziós arányt: A valós idejű interakciók révén több vásárlót segítenek hozzá a vásárláshoz. Költséghatékonyak: Egy AI chatbot fenntartása sokkal olcsóbb, mint egy teljes állású ügyfélszolgálati csapat alkalmazása.
- Értékes adatokat gyűjtenek: A vásárlókkal folytatott beszélgetésekből nyert adatok segítenek jobban megérteni az igényeiket és a piaci trendeket.
- Gyorsak és pontosak: Azonnal tudnak válaszolni a leggyakoribb kérdésekre, így nem kell várniuk a vásárlóknak.
- Személyre szabhatók: Az egyedi preferenciák és előzmények alapján testreszabott ajánlásokat nyújthatnak. Növelik az elégedettséget: A zökkenőmentes, gyors és barátságos interakciók növelik a vásárlói elégedettséget.
AI alapú ügyfél chat alkalmazások
Az AI robbanásnak köszönhetően gombamód szaporodtak azok a chatprogramok, amelyek kizárólag a mesterséges intelligenciára támaszkodva képesek az emberekkel kommunikálni. Természetesen ahány program, annyi nyelvi modellen lett feltanítva, de összességében elmondható, hogy kiválóan teljesítenek már most is.
Kezdjük rögtön egy hazai fejlesztéssel. A startup igazán fiatal, de már most számos hazai webáruházban megtalálhatóak a chatbotjaik. Molin nagyon okos kis jószág, mert a telepítéskor már azonnal feltérképezi a weboldaladat és már az első kérdéseknél látszódik, hogy annak tartalmából válaszol. Tehát gyorsan megtanulja például az összes termékedet a webshopban így könnyedén képes bármilyen kérdésre válaszolni, amit feltesznek neki. A használata nem ingyenes, de könnyedén visszahozhaja az árát. Érdemes kipróbálni, egyébként már mi is használjuk egy webshopunknál és elégedettek vagyunk vele.
A Molin-hoz nagyon hasonlóan működő chatbot a Chatbase. Egy sokkal jobban összeszedett UI-val rendelkező bot, ami számos adatforrásból képes dolgozni, jól konfigurálható és egyedivé varázsolható.
Komoly statisztikai felülete van, több mint 80 nyelven tud kommunikálni, és számos integrációs lehetőséget kínál például Zapier, Slack és WhatsApp-hoz is. Jelenleg a Chat GPT-3.5-turbo és Chat GTP-4 modelleket használja. Ingyenesen kipróbálható.
További lehetséges AI chat pluginok
Számunkra is ismeretlenek, de a piacon jelen vannak, így érdemes kipróbálni őket. Akárcsak a hagyományos csevegőbővítmények esetében, itt is széles a kínálat, mind a szolgáltatások, mind az árak terén jelentős eltérések lehetnek. A teljesség igénye nélkül: stonly, klausapp, chatbot, Aidbase, Ultimate.ai, Ada.cx, Zoho, Zendesk
Összefoglalva
A Facebook Messenger Chat Plugin kivezetése kihívás elé állíthatja vállalkozásodat, de egyben lehetőség is arra, hogy új, innovatív kommunikációs eszközöket integráljatok. Használd ki ezt az időszakot az ügyfeleid igényeinek alaposabb megismerésére, valamint a rendelkezésre álló technológiai megoldások feltérképezésére, amelyek segíthetnek a velük folytatott hatékonyabb kommunikációban. Kezdd el ma, hogy felkészülten várhasd a holnapot!