Amíg a magyar internetezők nagy része mára túlesett az első online vásárlásán, de közel sem mindegyikük használja bankkártyáját a számla rendezéséhez - derül ki a MasterCard piackutatásából, amelynek keretében ezer bankkártya tulajdonost kérdeztek meg.
A bankkártyával rendelkező internetezők 72 százaléka rendelt már árucikket vagy szolgáltatást a világhálón, ám csupán harmaduk rendezte kártyával a számla ellenértékét, azaz a bankkártyával rendelkező, internetező közösség 23 százaléka tekinthető online kártyahasználónak. A kártyával online fizetők elsősorban a fővárosi, iskolázott rétegekből kerülnek ki. Ezen belül is felülreprezentáltak a férfiak, a nők aránya csupán 25 százalék.
Az online fizetők többet költenek: átlagosan 10,1 ezer forintot fizetnek egy-egy vásárlás alkalmával, míg a más fizetési módot igénybe vevők (üzletben, utánvéttel) átlagosan 5,8 ezer forint értékben költöttek. A válaszadók még nincsenek meggyőződve arról, hogy az internetes kártyás fizetés biztonságos: 61 százalékuk 5 pontból csupán 3 vagy annál kevesebb pontot adott e fizetési formának. A bizalmatlanság nem a válaszadók saját negatív tapasztalata miatt alakult ki, inkább a fizetési módokkal szembeni tájékozatlanság, valamint különböző elrettentő történetek következménye.