Menu      

Válság alatt ráérünk netezni

Európa-szerte és Magyarországon egyaránt több szabadidőt töltenek otthon az emberek tévézéssel és internetezéssel, mint a válság előtt - derül ki a UPC megbízásából a The Reputation Institute által készített kutatásból.
A reprezentatív felmérést 2009 októbere és decembere között végezték 11 ezer európai állampolgár bevonásával. A kutatás egyik fő megállapítása, hogy az európai tévénézők nagy része mára belefáradt a gazdasági világválsággal foglalkozó elemzések és műsorok folyamatos áradatába. Többségük arról is meg van győződve, hogy a szűnni nem akaró és túlzó tévés jelenlét súlyosbította a valós helyzetet. A megkérdezettek jelentős része (Magyarországon például 61 százaléka) egyenesen úgy vélte, hogy meg kellene tiltani az olyan tévéműsorok sugárzását, amelyek a válságot megszenvedő embereket mutatnak be.

Ennek ellenére a felmérés szerint az emberek anyagi megfontolásokból csökkentették a házon kívül eltöltött szabadidő arányát, és inkább otthon maradnak. Drasztikusan visszaesett például a bárokra, éttermekre vagy utazásra fordított idő és pénz. A magyarok szabadidejüket főként családjuk és barátaik körében, illetve a tévé és az internet előtt töltik. A magyar megkérdezettek csaknem fele vallotta azt, hogy a szabadidős tevékenységekre fordított összeg lefaragásával küzd a válság ellen. Ugyancsak a válaszadók fele mondta azt idehaza, hogy emiatt kevesebb lehetősége van szabadságra menni.

Az időráfordításban az internet mára felzárkózott a tévé mellé, a válságról szóló információk begyűjtésében pedig már első helyre sorolódott a web. Magyarországon a megkérdezettek 51 százaléka az internetet, 36 százaléka a televíziót, 7 százaléka az újságokat, 5 százaléka a rádiót említette elsődleges gazdaságihír-forrásként.

Forrás: Sg

Válság alatt ráérünk netezni

#totalstudio