A módosítás alapvetően három részből tevődik össze. Az első rész (Personal Results) a személyes keresési eredményeket érinti, amelyek lehetővé teszik az egyes felhasználóknak szánt információk megtalálását. Ilyen információk lehetnek a Google Plus bejegyzések és a fotók, amiket mondjuk az egyik ismerősünk osztott meg magáról. A második rész (Profiles in Search) képezik a profilokat és azok könnyebb megtalálását. Így sokkal egyszerűbben meg lehet majd találni azokat a személyeket, akikkel esetleg kapcsolatban vagyunk, vagy akikkel kapcsolatba akarunk kerülni.
Míg a harmadik rész (People and Pages) az egyes személyek és a Google Plus oldalak eddiginél könnyebb felkutatását segíti elő. A személyes eredményeknek köszönhetően megtudhatjuk, hogy például ki nyaralt egy általunk kiválasztott helyen. Kapcsolatba léphetünk az illetővel és megtudhatjuk, hogy valóban érdemes-e ellátogatnunk az adott régióba vagy üdülőhelyre, vagy sem.
A keresőben a jövőben be lehet majd állítani, hogy látni akarjuk-e a személyes keresési eredményeket vagy sem. Így akár egy profilt is könnyebben felkutathatunk majd. Fontos ugyanakkor, hogy adatvédelmi okokból minden személyre szabott keresés kizárólag titkosított kapcsolaton keresztül valósul majd meg. Mindez nem újdonság, hiszen a google.com-on a bejelentkezett látogatók csak így kapják meg az eredményeket és a Google Plus szolgáltatás is a kezdetektől a HTTPS-t használja.
"Egy olyan keresővé alakítjuk át a Google-t, amely nem csak a tartalmakat, hanem az embereket és a kapcsolatokat is megérti. Amennyiben ma valaki például Ben Smith nevére keres rá, akkor szinte kizárt, hogy az őt érdeklő Ben Smith adatai kerülnek az eredmények közé" - írta blogbejegyzésében Amit Singhal, a vállalat menedzsere. Az új funkciók egyelőre csak a Google angol nyelvű változatában lesznek elérhetők, később azonban folyamatosan elérhetővé teszik más nyelveken is.
A Google kiértékeli a Google Plus rendszerében lévő kapcsolatokat, de más tartalmak, például a Facebookon megosztott képek és információk nem állnak majd rendelkezésre. Ennek oka, hogy a cégnek nincs hozzáférése e tartalmakhoz és ezért inkább azokra a területekre összpontosít, amelyek segítségével egy "optimális keresési élményt" biztosíthat a felhasználók számára.