Jelentősen nőtt az internet-felhasználók száma a közép-kelet-európai régióban a 2006-2009 közötti időszakban. A térség ugyan nem éri el a nyugat-európai szintet, de az internet-penetráció és az online marketing-beruházások növekvő mértéke mellett az alacsonyabb árak miatt is vonzó cél lehet a hirdetőknek - áll a Gemius Audience kutatóintézet közleményében.
A régióban 2006 és 2009 között minden országban növekedett az internet-penetráció, Észtországban ez majdnem 70 százalék, Csehországban megközelítőleg 63 százalék, Litvániában 60 százalék. Magyarország bő 40 százalékkal nyolcadik Szlovákia után. A listán mögöttünk szerepel Lengyelország, Horvátország, Románia, Oroszország, sort pedig Ukrajna zárja, 17-18 százalékkal. A növekedés mértéke itt az elmúlt három évben 84 százalékos volt, ez a vizsgált országok között a legnagyobb dinamikájú bővülés.
A gyors fejlődést az online reklámköltés átlagos mértékének növekedése is alátámasztja. 2007-2008-ban a reklámköltés a közép-kelet-európai régióban 52 százalékos volt, míg Nyugat-Európában csak 24 százalékos, de itt a piac telítettebb is.A kutatás szerint a helyi online márkák is jó hatással vannak a bővülésre, főleg a hazai fejlesztésű közösségi oldalak állják meg a helyüket a globális piacon. Ezek az egyedi online piacok új lehetőségeket teremtenek, melyeket a befektetők, hirdetők is kihasználhatnak.
Sg.hu